Cinergy s Yvesem Capem

Oceňovaný a uznávaný belgický kameraman Yves Cape navštíví Prahu, aby se s diváky podělil o své zkušenosti za kamerou v rámci dvouhodinového veřejného Master Classu. Ten proběhne 25. listopadu od 17:30 hodin v malém sále kina Světozor, je zdarma a v anglickém jazyce. Na MasterClass navazuje od 20:30 exkluzivní možnost vidět snímek Chronic.

Chronic se skvělým Timem Rothem v hlavní roli vypráví o paliativním ošetřovateli těch, kteří čekají na smrt – často jako na vysvobození z nesmírného utrpení. Další snímky s Capeovou sugestivní kamerou budou uvedeny v rámci jeho pobytu v Praze na FAMU – například film Sama v Africe (White Material), s hereckými legendami, Isabellou Huppertovou (Pianistka) a Christophem Lambertem (Highlander), kteří, pod taktovkou režisérky Claire Denisové, excelují v napínavém, nekompromisním a bezvýchodném thrilleru ze současné Afriky. A stále aktuální Hadewijch – mezi Kristem a Alláhem, režiséra Bruna Dumonta, s jehož téměř všemi snímky se mohli diváci seznámit na karlovarském festivalu a jehož filmy sbírají po celém světě prestižní ocenění (Cannes, Toronto, Berlinale).  Filmy na FAMU i Master Class, ve spolupráci s FAMU, jsou otevřeny veřejnosti a jsou zdarma. Yves Cape navíc 26.11.od 10:00 povede na reálném natáčení praktický workshop pro kameramany z FAMU.

Yves Cape se narodil v roce 1960 v Belgii v národnostně pestré rodině, německo-maďarské matce a belgicko-americkému otci.  V Bruselu vystudoval fotografii v prestižním ateliéru „Ateliers du 75“. V roce 1982 získal ocenění Prix Dumeunier pro mladé portrétní fotografy. Působil jako multiinstrumentalista v kultovní kapele „Les Cherokees“. Později studoval kameru na umělecké škole INSAS (Institut National Supérieur des Arts du Spectacle). Je autorem krátkometrážního snímku „Kate Goldfinger“, který zachycuje jeho babičku a stal se první částí dosud nedokončené rodinné série. Mimo natáčení svou vášeň pro filmovou tvorbu sdílí i se studenty INSAS, kde vyučuje kameru. Na Berlínském filmovém festivalu byl v roce 2000 nominován na cenu za nejlepší kameru za snímek „L’humanité“, Bruna Dumonta.  Cape žije střídavě v Paříži, Bruselu a v Řecku.

25. 11./ 17:30/ Yves Cape masterclass vedený Jakubem Felcmanem

25. 11./ 20:30/  Projekce filmu Chronic / 2015 / rež. Michel Franco

26. 11./ 10:00 – 16:30 / Praktický masterclass s Yves Capem



/// Informace o Cinergy ///

Cinergy Praha je edukativní platforma pro rozvoj talentu a znalostí začínajících filmařů i filmových nadšenců bez tvůrčí ambice, skrze sérii pravidelných diskusních panelů a přednášek tematický souvisejících s tvorbou či prací pozvaného zahraničního filmového tvůrce.

Celý článek
Cinergy s Lone Scherfig

Hostem Cinergy bude dánská režisérka Lone Scherfig, autorka komedie Italština pro začátečníky, na tři Oscary nominovaného snímku Škola života či romantického dramatu Jeden den.

Celý článek
Cinergy s Juho Kuosmanenem

Mladý finský režisér Juho Kuosmanen přijede do Prahy představit svůj celovečerní debut Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho, na festivalu v Cannes 2016 oceněný jako nejlepší film sekce Un Certain Regard. Ve středu 15. března režisér film od 18.30 osobně uvede na veřejné předpremiéře a následné debatě s diváky v pražském kině Pilotů.

Celý článek
Cinergy s Franzem Rodenkirchenem

Franz Rodenkirchen se pokouší napomoci scenáristům nalézt to podstatné, na co by se měli při psaní scénáře zaměřit, a to zejména s ohledem na vnitřní faktory, jako je umělecký a narativní obsah, nikoli na vnější faktory, jako jsou rigidní pravidla definující dobrý či špatný scénář, komerční tlaky, divácký vkus či kasovní úspěch.

Celý článek
Cinergy s Tomaszem Wasilewskim

Jeden z nejvýraznějších mladých polských tvůrců současnosti režisér a scenárista Tomasz Wasilewski se vrací do Čech v rámci projektu Cinergy.

Celý článek
Cinergy s mladými filmaři z Německa a Rakouska

Během konání DAS FILMFESTU 2016 uvede projekt Cinergy debatu s mladými filmaři z Německa a Rakouska - Carlem Gerberem ("24 týdnů), Danielem Hoeslem ("WINWIN") a Aronem Lehmannem ("Kohlhaas aneb O přiměřenosti prostředků"). Debata o cestě z filmové školy na festivaly.

Celý článek